Operation och muskot enligt fel recept

Vem ställer sig och river ner 20 muskotnötter i kaksmeten? Rimlighets- och konsekvensanalys? Till och med jag, som sällan lagar mat (pga en väl fungerande jämställdhetsplan i hemmet), inser att det är för mycket. Jag har studerat närstående när de lagar mat, och muskotnöten har alltid behandlats mycket måttfullt. Jag beklagar att de som följt det felaktiga receptet blivit dåliga, men det blir mycket IQ-badbollpoäng här.

Nästa häpnadsväckande händelse som jag ämnar kommentera, är den operation som utfördes efter att Wikipedia konsulterats. Jag tycker att Aftonbladet ställde en mycket relevant fråga till verksamhetschefen Birgitta Cokorilo. Är den här personen utbildad läkare? Birgitta Cokorilo gick oproffsigt direkt i försvarsställning och tyckte att frågan var förfärlig.
Att medicinsk personal kan hämta massor av värdefull information på nätet är inget konstigt. Men att använda Wikipedia för vägledning är IQ-badbollnivå.


Stockholm City

Kommentarer
Postat av: peter

man kanske vad lite glad, man skulle bjuda hem några vänner. Äta nått gott! Och inte visste att det skulle bli en "elemicin-myristicin-safrol soppa" av det! men det borde ha smakat ebola!

2008-08-29 @ 17:51:19
URL: http://www.lamadjuret.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0