Utrikesdepartementet: Försiktighet vid resor i Mellanöstern

I går hade statsminister Reinfeldt en överläggning med 22 ambassadörer, som företräder muslimska länder. Statsministern var nöjd, likaså ambassadörerna.
Det är bra, det är med samtal vi skall mötas. Inte med våld, eller hot om våld.

En ambassadör sa, att man skall inte göra saker, som kan provocerar fram hat och våld. Det måste förebyggas av alla regeringar, med hjälp av de nationella lagar som finns. Lurig karl....provocerar man så får man finna sig i hat och våld, eller?
Är hat och våld en normalitet?

Min uppmaning till ambassadörerna, är att resa hem och bli starka pådrivare i sina hemländer, så att man där upphör med terror när islam kritiseras. Så att man upphör med att bränna nationsflaggor och woododockor. Vad hade hänt om vår statsminister varit på plats? Om hans bil varit försedd med de sedvanliga svenska flaggorna? Ja, jag bara spekulerar.

De muslimer som menar att en annan islam är möjlig, bör tala om det. Om terror-islam är en förfalskning, så vill jag gärna veta. Jag vill tro att ni inte hatar oss, vill tro att vi inte är "orena". Jag vill tro att ni vill leva med oss. Jag vill tro att ni inte kommit hit, för att upprätta en islamsk diktatur. Övertyga mig.



Dagens Nyheter        Compendium of Muslim Texts      Islamguiden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0